בלעדי: סיכום הביקור שלנו בכנס קומיק-קון ניו יורק 2018

שני פרומקין טסה לצידו השני של הכדור כדי להשתתף בכנס קומיק-קון ניו יורק 2018 שהסתיים לאחרונה. אלה הם רשמיה האישיים מהחוויה

קומיק-קון ניו יורק

אמנם קומיק-קון ניו יורק 2018 לא הביא איתו הכרזות גדולות, אך בהחלט הציג מגוון אדיר של פאנלים מעניינים ומבדרים. בין הכוכבים בכנס נמצאו ראלף שובר את האינטרנט, ארבע סדרות חדשות של נטפליקס בפאנל אחד, ושלושה במאים בפאנל אחר.

ראלף שוב הורס

דיסני שלחו את צמד הבמאים ריץ׳ מור ופיל ג׳ונסטון ואת ראש מחלקת הסיפור, ג׳וזי טרינידד, עם פוטג׳ מורחב של כחצי שעה מתוך ראלף שובר את האינטרנט, הסיקוול המצופה של ראלף ההורס. הסרט החדש מוציא את ראלף (ג׳ון סי. ריילי) וונלופי (שרה סילברמן) מאיזור הנוחות של משחקי הארקייד בהם הם מככבים, הישר אל תוך הג׳ונגל האינטרנטי האינסופי בו אף אחד לא מכיר אותם. בלי להרחיב כדי לא להכנס לטריטורית ספויילרים כלשהי: הקטעים שהוקרנו היו מרהיבים ביופיים הצבעוני, גררו תגובות צחוק סוערות מהקהל ואף מחיאות כפיים מרוצות לא פעם, ובשורה התחתונה נראה כי כנראה מדובר באחד הסרטים המוצלחים של 2018, עם כמה דמויות חדשות מבריקות.

שלישיית היוצרים הנעימים והאנטלגנטיים הרחיבו רבות על תהליך היצירה המרתק בעל הרינדורים הבלתי-אפשריים: על פי מיטב המסורת של דיסני, לקראת כל הפקת אנימציה נערך מחקר ויזואלי מעמיק שבאמצעותו בונים את עולם הסיפור, וכך פיתוח הסיקוול הזה כלל ביקור מעורר השראה ב-One Wilshire, בניין מהותי בלוס אנג׳לס שמכיל את החיבורים המרכזיים של כל תקשורות האינטרנט בצפון אמריקה. המראה שניתן לקונספט האינטרנט בסרט נשען רבות על מראה אינספור הכבלים שעוברים בו. טרינידד אגב שתפה כיצד כשרק החלה לעבוד בדיסני היא היתה אחת מבין שתי מאיירות בודדות, וכיום מאזן המאיירות-מאיירים נמצא קרוב ל-50-50 – אמירה שקיבלה תגובות נלהבות משני הבמאים שלצידה. ראלף ישבור את האינטרנט על המסך הגדול ב-22 לנובמבר הקרוב.

פאנל ראלף ההורס 2 (צילום: שני פרומקין)

נטפליקס וצ׳ילס

באחד הפאנלים המרכזיים של הכנס ובהנחייתו של ג׳וש הורוויץ המקסים – נטפליקס הציגו מספר סדרות חדשות עם תמות אפלות למינהן, כשכל חברי הקאסט של כל סדרה עלו וירדו מהבמה בקצב מסחרר.

https://www.youtube.com/watch?v=ybKUX6thF8Q

עיקר הפאנל הוקדש להרפתקאותיה המצמררות של סברינה, המבוססת על הקומיקס שמבוסס על סדרת הקאלט הניינטיזית סברינה המכשפה הצעירה, ובכיכובה של קירנן שיפקה (הידועה כסאלי, בתו הבעייתית של דון דרייפר ממד מן). נטפליקס הקרינו פרק ראשון מלא מהעונה הראשונה של הסדרה, שתעלה לסטרימינג לכבוד האלווין ב-26 לחודש, המציג ססגוניות אחרת לחלוטין והרבה יותר כבדה מהמקור – אם כי מעורבבת ברוח נעורים שטותניקית וכיפית. הפרק עמוס-האירועים הסתובב רבות סביב תמות פמיניסטיות שונות, והציג את סברינה לצד שתי הדודות שלה הילדה וזלדה, תוספת של בן דוד מכשף והחתול האייקוני סיילם – בימים לקראת חגיגות יום הולדתה ה-16, בו היא תצטרך לבחור בין חייה ה״אזרחיים״ לחיי מכשפות. מצד אחד, סצנות ודיאלוגים מסויימים במהלך הפרק לא עברו לגמרי חלק, ומהצד השני האווירה הספוקית שהוצגה היתה ייחודית, והפרק מסתיים בקליף האנגר שמחייב צפיה לפחות בפרק אחד נוסף. בסך הכל, מסתמן שההייפ סביב התכנית עשוי בהחלט להיות מוצדק.

פאנל נטפליקס וצ'ילס (צילום: שני פרומקין)

סדרת אימה נוספת שנטפליקס הציגו בגאווה היתה מי מתגורר בבית היל, העיבוד של מייק פלנגן (המשחק של ג׳רלד) לספרה של שירלי ג׳קסון. העונה הראשונה כבר הספיקה לעלות במלואה (על-פי הנוהל), ולקבל מחמאות מרובות בין היתר על-ידי מאסטר האימה בעצמו, סטיבן קינג. בסיום השיחה עם הקאסט, שנראה מרוצה ביותר אך מעט רדוף בעצמו מההפקה האינטנסיבית, הוקרנה סצנה מבעיתה מתוך הסדרה. בסיום ההקרנה הקצרה, אורות האולם הודלקו, ועל הבמה חכתה לקהל שיירת מכשפות-זומביות חסרות-הבעה בליווי של מוסיקה מאיימת בהתאם. לא סתם קראו לפאנל Netflix & Chills.

https://www.youtube.com/watch?v=G9OzG53VwIk

נטפליקס גם העניקו לקהל הניו יורקרי טריילר ראשוני לעיבוד המתקרב שלהם לקומיקס Umbrella Academy על גיבורי-העל האנטי-גיבורים, בין היתר בכיכובן של מרי ג׳יי בלייג׳, שהוכיחה כישורי משחק נשגבים שהעניקו לה מועמדות לאוסקר בדרמה הנטפליקסית Mudbound, וקיבלה תשומת לב מיוחדת מהקהל; ואלן פייג׳, שכמובן כבר התנסתה בעיבודי קומיקס בתור קיטי פרייד בסרטי האקס-מן, ובעצמה קבלה אהדה מרובה מהאולם המאסיבי. הטריילר לא הראה המון, אבל הראה מספיק כדי לעורר סקרנות מרובה, בתוספת להכרזת התאריך של עליית הסדרה: 15 בפברואר של שנה הבאה.

בנוסף הוקרן פוטג׳ מלהיב לסדרת הפריקוול של דארק קריסטל הקאלטי של ג׳ים הנסון ופרנק אוז מ-1982, שתקרא דארק קריסטל: עידן ההתנגדות. כשהיוצר לואי לטריה (הענק הירוק, האשליה), שהגיע לצידה של המפיקה והבת-של, ליסה הנסון, נשאל אם הוא החזיר באמת את הבובות או שמא מדובר ב-CGI, הוא אמר ״אני אוהב CGI, אבל אשמור את זה לפעם אחרת״, והרחיב כמה עבדו קשה ובדקדוק במשך שנה שלמה כדי להביא את הבובות לחיים. ה-CGI לדבריו עזר רק להעלים את הבובנאים מהפריים, כך שהטכנולוגיה יצרה אפשרויות לסצנות אקשן מורחבות יותר. מאחר והצילומים הסתיימו רק כשבוע לפני הפאנל – עדיין אין תאריך רשמי ליציאת הסדרה.

טייקה וואייטיטי, סיימון קינברג ודרו גודארד

פאנל אחד מצומצם יותר הפגיש בין שלושה במאים מובילים בעלי סגנון שונה לחלוטין: טייקה וואייטיטי (תור: ראגנארוק, המצוד אחר אנשי הבר), סיימון קינברג (תסריטאי ומפיק-העל של סרטי האקס-מן) ודרו גודארד (יוצר דרדוויל בנטפליקס).

וואייטיטי הגיע לקומיק-קון ניו יורק כדי לקדם את סדרת הספין-אוף החדשה ללהיט הקומדיה הערפדים שלו ושל ג׳מיין קלמנט, מה אנחנו עושים בצללים (על אף שנראה שמעורבותו בפרוייקט כמעט ובלתי קיימת), בדיוק כשהתפרסם שיביים את אחד מפרקי המנדלוריאן, סדרת הלייב אקשן הראשונה של מלחמת הכוכבים ביצירתו של ג׳ון פאברו. וואייטיטי צחק שהם מרחיבים את יקום הצללים שלהם, כדי שיתחרה ביקום הקולנועי של מארוול, עם אופציה לקרוסאובר בין דמויות הסרט המקורי הניו זילנדי לסדרה החדשה הממוקמת בניו יורק; וכשנשאל על המנדלוריאן אמר ״נאמר לי להגיד שאני מתרגש״. קינברג המשיך את בדיחתו ואמר ״קיבלנו את אותה ההדרכה״, כשהוא עצמו גם מפתח פרוייקט של מלחמת הכוכבים: סרט סולו שיתמקד ביקיר המעריצים, בובה פאט. היוצר סיפר בטון רק חצי-מבודח שרצה ללהק את וואייטיטי לתפקיד.

הרגע המפתיע ביותר בשיחה היה כשקינברג התנצל באופן רשמי על אקס-מן: המפלט האחרון, ואמר כי הפניקס האפלה, שלאחרונה קיבל דחייה נוספת של מספר חודשים, מספר את הסיפור הזה בהתמקדות בג׳ין גריי כמו שצריך והדגיש כי הסרט מכבד את הסאגה המקורית. קינברג הוסיף שלקח לסרט המון השראה מראגנארוק של וואייטיטי, במיוחד בכל הנוגע לכיצד השתמש בחלל (אמירה די מפתיעה ביחס לזה שבטריילר לא נראה רמז להרפתקאה חללית כלשהי).

גודארד, שבכורת הבימוי הקולנועי שלו היתה בקתת הפחד, קומדית האימה הפוסט-מודרנית שכתב יחד עם ג׳וס ווידון – הגיע כדי לקדם את זמנים רעים באל רויאל, המותחן האקשני הססגוני שעלה לאחרונה לבתי הקולנוע, ומתהדר לו בשורת כוכבים הכוללת את ג׳ף ברידג׳ס וכריס המסוורת׳. גודארד סיפר איך ליהק את המסוורת׳ לבקתת הפחד, כשבלט מבין מאות של אודישנים ביכולת המשחק הטבעית שלו. עם זה וואייטיטי כמובן הסכים – ותיאר כיצד הוא והשחקן שינו בראגנארוק את התדמית של תור בסרטי מארוול לדמות שהקהל ירצה לבלות בחברתה, כשהם הפכו אותו להיות דומה יותר להמסוורת׳ עצמו.

תגובות

במאמר זה

נגישות