סיכום שנת 2016 בגיימינג

2016 היתה שנה מצוינת לתעשיית המשחקים. השנה החלטנו לסכם את שנת הגיימינג קצת אחרות, עם התופעות הכי מעניינות שקרו בה בתחום המשחקים.

2016 היתה שנה מצוינת לתעשיית המשחקים. לא מעט משחקים מצוינים יצאו השנה (וגם לא מעט אכזבות), היו הכרזות מעניינות, טכנולוגיות חדשות, ושוב החלטות מוזרות שנינטנדו מתעקשים לעשות. השנה החלטנו לעשות את סיכום שנת 2016 בגיימינג קצת אחרת, עם התופעות הכי מעניינות שקרו בה בתחום המשחקים.

הז'אנר שהכי נמאס השנה – משחקי יריות בגוף ראשון

במשך שנים היה נדמה שז'אנר משחקי היריות בגוף ראשון יהיה הז'אנר הפופולארי ביותר במערב. בכל שנה המשחקים בז'אנר הזה היו הנמכרים ביותר, ורוב הגיימרים שרפו עליהם שעות על גבי שעות. באמצע השנה יצא Doom, משחק בסדרה שפעם היתה עושה גלים, ולמרות הביקורות הטובות שהוא קיבל, לא ממש השאיר את מצעדי המכירות חרוכים. בסוף השנה יצאו יחד גם משחק חדש בסדרת Call Of Duty, גם אחד בסדרת Battlefield וגם המשך ל-Titanfall. שלושתם זכו לביקורות סבירות עד טובות, אבל בין אם מדובר בקניבליזציה אחד של השני של השלישי ובין אם לא, נדמה שהקהל כבר עייף מעוד ועוד המשכונים שיוצאים בז'אנר הזה שנה אחר שנה.

האכזבה הכי גדולה של השנה – No Man's Sky

מה כבר לא סופר על No Man's Sky? המשחק שהבטיח כל כל הרבה, והתעכב כל כך הרבה, יצא סוף סוף השנה, וקיים כל כך מעט. המשחקיות משעממת וחוזרת על עצמה עד יאוש, האלמנט מרובה המשתתפים לא קיים כמעט לחלוטין, והמשחק הוא לגמרי שיעמום אחד גדול וארוך. חברת Hello Games ספגה לא מעט ביקורת, ואפילו נערכה חקירה משטרתית בנוגע ל"הבטחות שלא קוימו", ונדמה ששום דבר כבר לא יציל את המשחק הזה מלהפוך לאחד מהמשחקים הנודעים ביותר לשמצה בהיסטוריה של הגיימינג.

האכזבה הקצת פחות גדולה של השנה – Playstation 4 pro.

אחרי לא מעט הייפ והבטחות, הגרסה המחוזקת של קונסולת ה-PS4 יצאה לשוק וכל מה שקיבלנו בה היה בעצם רזולוציה גבוהה יותר (וגם היא, לא ממש אמיתית אלא רק Upscaling), כמה אפקטים לא ממש משמעותיים בחלק מהמשחקים, ותמיכה ב-VR. דור חדש ומרשים של קונסולה שתעשה מהפך? לא ממש.

ההפתעה של השנה – משחקים שעוכבו במשך שנים יצאו בה סוף סוף

החל מ-No Man's Sky שהתעכב במשך כמעט שנתיים ויצא לאור סוף סוף, דרך Final Fantasy 15 ששרד 10 שנות פיתוח, עיכובים ושינויי שם ועד The Last Guardian שיצא אחרי 8 שנות פיתוח, 2016 היתה השנה של המשחקים הותיקים. ההיסטוריה מלמדת שמשחקים שהתעכבו שנים הופכים בדרך כלל למשחקים נוראיים (היי, Duke Nukem Forever), אבל השנה הוכיחה שזה לא לגמרי נכון. אמנם No Man's Sky הוא בהחלט משחק לא מוצלח, אבל Final Fantasy 15 זכה למעריצים רבים ולביקורות לא רעות בכלל (הנה הביקורת שלנו). The Last Guardian קצת יותר שנוי במחלוקת, אבל כולם מסכימים שיש בו לא מעט אלמנטים מוצלחים. עכשיו רק נשאר לחכות לראות מתי Star Citizen יעשה לכולנו טובה ויחליט סוף סוף לצאת.

מקבלת ההחלטות הגרועות של השנה – נינטנדו

לפעמים נדמה שנינטנדו לא זוכה להזדמנויות כמו שאר החברות, אבל למען האמת, לא ברור איך חברה גדולה כל כך ממשיכה לעשות עוד ועוד טעויות שכל כך ברור ופשוט לראות איך אפשר היה למנוע אותן. יש לכם קונסולה חדשה שיוצאת לשוק? למה לדחות אותה לתחילת השנה, ולא להוציא אותה בתקופת החגים, כדי למקסם את המכירות שלה? איזה הורים קונים במרץ מתנות גדולות כאלה לילדים שלהם? אם כבר החלטתם לדחות את הקונסולה שלכם, למה לא לעשות משהו מועיל עם הקונסולה הנוכחית והגוססת שלכם? אולי להוציא איזה משחק או שניים לתקופת החגים, כדי שיהיה לבעלים שלה על מה להוציא את הכסף? אם בכל הדורות הבאים למדנו שבשנה האחרונה של כל קונסולה יוצאים אליה משחקים מצוינים שממקסמים את היכולות שלה, נינטנדו מראים לנו איך לוקחים קונסולה ורוצחים אותה באיטיות משמימה במשך שנה שלמה. בבקשה, נינטנדו, הסוויץ' נראה די מגניב. תחליפו את צוות מקבלי ההחלטות שלכם כדי שיהיה לו איזשהו סיכוי קטן לעשות משהו נכון.

הטכנולוגיה המדוברת של השנה – VR

כולם דיברו השנה על מציאות מדומה. לא מעט חברות הוציאו השנה, או לפחות הציגו אבות טיפוס של משקפי VR, וזו היתה השנה שבה סוף סוף הטכנולוגיה הזו הפכה לכזו שאפשר להרשות לעצמנו לקנות הביתה (אם כי עדיין מדובר בהוצאה רצינית למדי). מה קיבלנו בסוף? בעיקר משחקי ON RAILS שמנסים להבהיל אותנו יותר מדי, עם כמה אופציות מעניינות, אבל לא מספיק. אנחנו אישית מהמרים שכמו התלת מימד בטלויזיות ביתיות, גם הטכנולוגיה הזו לא ממש תתפוס.

ההבטחה הגדולה של 2017 – Xbox One Scorpio

נכון שבשנה הבאה אמורה לצאת קונסולה חדשה לגמרי, אבל לאור ההיסטוריה בשנים האחרונות של נינטנדו, אנחנו יותר מחכים לגרסא החדשה של הקונסולה של מיקרוסופט. בניגוד ל- Playstation 4 pro, ה-Scorpio אמורה להיות קונסולה באמת חזקה הרבה יותר. הפרטים המלאים עליה עוד לא לגמרי נחשפו אבל כוח העיבוד שלה אמור להיות חזק משמעותית מהקונסולות הנוכחיות, והיא אמורה להריץ משחקים ברזולוציית 4K אמיתית ולא רק ב-Upscale, עם הבטחות ממיקרוסופט שיהיה מדובר בקפיצה משמעותית גם באיכות הגרפיקה.

ובכל זאת, משחק השנה: Uncharted 4: A Thief's End

אין הרבה שיכולים להתווכח עם הקביעה ש-Naughty Dog הם מפתחי המשחקים הטובים בעולם. כל משחק שהם מוציאים הופך כמעט אוטומטית למשחק השנה, וגם הפעם, הם עשו זאת שוב. Uncharted 4  הוא משחק מושלם בכמעט כל בחינה אפשרית. הגרפיקה שלו כל כך מדהימה שהיא לא תיאמן לפעמים. העלילה שלו לא רק עומדת באופן מוצלח בפני עצמה, היא גם מצליחה לענות על שאלות מהמשחקים הקודמים ולסגור באופן מוצלח את הסאגה של נייתן דרייק. והמשחקיות כל כך משויפת ומשכללות את המכניקות של המשחקים הקודמים, שכמעט ולא נותר מה לשפר בה. ואפילו לא הזכרנו את הופעת האורח של Crash Bandicoot. ב-2016 היו עוד לא מעט משחקים טובים, אבל אף אחד מהם לא היה כיפי ומלוטש כמו Uncharted 4.

תגובות

In this article

נגישות