מיקרוסופט מסבירה למה על אף כוונתה להמיר משחקים בלעדיים שלה מקונסולת ה-Xbox One אל המחשב, היילו 5 לא יהיה אחד מהם.
אחרי ההכרזה של מיקרוסופט בנושא, מעריצים רבים שאלו למה הם עוד לא ראו את היילו 5 בגרסה למחשב האישי. במסגרת פאנל שאלות ותשובות שנערך כחלק מכנס Build 2016, פיל ספנסר (Phil Spencer), ראש מחלקת אקס בוקס של מיקרוסופט, סוף סוף התייחס אל השאלה והסביר מדוע החלום של המעריצים אינו עתיד להתגשם.
ראשית כל, ספנסר הצביע על העובדה כי ההכרזה של מיקרוסופט אמנם אמרה שהיא תמיר משחקי Xbox One אל המחשב, אבל היא לעולם לא התחייבה שהיא תמיר את כל המשחקים שלה בין הפלטפורמות. לטענתו, ההחלטה האם להמיר משחק בין פלטפורמה אחת לשניה תלויה בשאלה עד כמה הוא מתאים לכל אחת מהן. הוא השתמש כדוגמה במשחק האסטרטגיה בזמן אמת Ashes of Singularity, שדורש עכבר ומקלדת כדי להנות ממלוא הפוטנציאל שלו.
אמנם ספנסר מאמין שישנם משחקים שיכולים להתאים לשתי הפלטפורמות וציין כדוגמאות את משחק המירוצים Forza 6 ואת האתחול האחרון של לארה קרופט Rise of the Tomb Raider, אך אינו רוצה להמיר בכוח כל משחק וליצור כהגדרתו מה שנקרא "משחקי פרנקשטיין".
"אני לא רוצה להפוך את זה למדיניות מחייבת", אמר ספנסר, "ובגלל שאיזה בחור בחליפה יאמר 'היי, הכל חייב לרוץ על שתי הפלטפורמות' אז שנייצר משהו שאנשים לא ירצו בו".
אז איך כל הנאום הזה מתקשר אל היילו 5? ספנסר אמר כי היילו 5 עוצב עוד כמלכתחילה כמשחק לקונסולות בלבד והמרתו תכניס אותו לקטגוריה של אותם "משחקי פרנקשטיין" שציין מקודם. במלים אחרות – כנראה שההמרה של המשחק בעייתית מדי לביצוע והתוצאה תעצבן את המעריצים.
כאשר ספנסר נשאל למה משחקים קודמים בסדרה כמו Halo Wars 2 הגיעו גם למחשב וגם לאקס בוקס, הוא הסביר שהמשחקים הללו פותחו מראש עבור שתי הפלטפורמות הללו במקביל.
מעריצי היילו 5 אכן קיבלו תשובה מאכזבת שחיסלה כל סיכוי של המשחק להגיע אל המחשב בעתיד הנראה לעין, אבל לפחות עכשיו אנחנו לא מרגישים בחוסר ודאות בנוגע לאן פניה של הסדרה.
Join the Conversation