כבר היו בעבר מקרים בהם ההייפ סביב מוצר וטיבו במציאות היו רחוקים זה מזה כמו שמיים וארץ, מה שכמובן הוביל לאכזבה מרה של הקהל, אבל כנראה ש-No Man's Sky מתח את החבל קצת יותר מדי – הרשויות בבריטניה פתחו בחקירה נגד מפתחי המשחק בחשד לפרסום כוזב.
החקירה מתבצעת על ידי Advertising Standards Authority (בתרגום חופשי "הרשות לסטנדרטים בפרסום"), גוף שתפקידו להיות הרגולטור בכל הקשור לפיקוח על פרסומות וקידום מכירות ברחבי אנגליה. כמו כן, היא מטפלת בתלונות רלוונטיות בנושא, ותלונות של לקוחות על פרסום כוזב ב-No Man's Sky אפשר למצוא כמו פטריות אחרי הגשם.
עיקר התלונות מתמקדות בחומרי היח"צ ופרטי המידע ש-Hello Games, מפתחת המשחק, פרסמה לפני יציאתו לשוק. מדובר בצילומי מסך וסרטוני וידאו מתוך המשחק שמציגים פיצ'רים שלעולם לא נכללו במוצר הסופי, כמו קרבות חלל רחבי היקף וגרפיקה איכותית יותר.
הסקנדל הגיע לשיא כאשר החנות הוירטואלית סטים הציעה החזר מלא לרוכשים שהתאכזבו מהמשחק בשל הפרסום הכוזב. אך כנראה שלאור הביקוש הנרחב לקבלת החזר עליו הנהלת סטים שינתה את דעתה אחרי יום והכריזה כי היא מחזירה את מדיניות הזיכוי הסטנדרטית שלה לתוקף.
אם ב-Advertising Standards Authority יגיעו למסקנה שיש צדק בתלונות, בכוחו של גוף זה להוריד את כל הפרסומות המטעות של No Man's Sky אצל כל המפרסמים שפועלים באנגליה, אפילו יוטיוב. בינתיים, Hello Games עשתה כבר דין וחשבון בינה לבין עצמה בעקבות האירועים ופיטרה את שון מוריי (Sean Murray), המפתח הראשי של המשחק. הוא פוטר בעקבות שקרים שהפיץ על אופי המשחק, כמו אפשרות למשחק רב משתתפים שבפועל מעולם לא פותחה. אבל יכול להיות שבעיני הקהל והרשויות הפיטורים אינם מספיקים כדי לרצות את כל הצדדים בפרשה.