במהלך סוף השבוע האחרון מצאה את עצמה נינטנדו עומדת בפני משבר אבטחה אחרי שהתברר כי פרטים של 160,000 משתמשים דלפו החוצב בעקבות פריצה רחבת היקף.
הפרטים שככל הנראה דלפו בעקבות הפריצה הם:
- כינוי המשתמש
- כתובת מייל
- תאריך לידה
- מין
- מדינה
ככל הידוע לנו, לא נחשפו פרטים הקשורים לכרטיסי האשראי או אמצעי תשלום אחרים שהיו מקושרים לחשבונות. נינטנדו טוענת שלא זוהתה פריצה למאגרי הנתונים, השרתים או השירותים של החברה.
איך זה משפיע עלינו?
ראשית כל, אין אפשרות להתחבר לחשבון דרך מערכת ה-Nintendo Network ID, שדרכה ככל הנראה הפריצה התבצעה והיא הושבתה עד שיהיה בטוח שהבעיה תוקנה כהלכה.
In response to recent incidents related to some Nintendo Accounts, it is no longer possible to sign into a Nintendo Account using a Nintendo Network ID. We apologise for any inconvenience caused. Please visit our Support website for more information: https://t.co/GMrXr5OHW0
— Nintendo UK (@NintendoUK) April 24, 2020
לגבי מי שנפגע, לפי הצהרה של נינטנדו בנושא החברה תשלח מיילים לכל משתמש שיש חשד שחשבונו נפרץ עם בקשה לאפס את סיסמתו בהקדם. בנוסף, על אף שנאמר כי פרטי כרטיס האשראי לא דלפו, נינטנדו מבקשת מהמשתמשים לשים עין לגבי רכישות או פעילות בלתי מאושרת בתוך השירותים של נינטנדו, ובעת הצורך לנקוט בצעדים לקבל שליטה מחדש על החשבון.
במקביל להמשך חקירת האירוע, נינטנדו קוראת לכלל המשתמשים, גם אלה שלא נפגעו מהפריצה, להוסיף שכבת אבטחה לחשבונם.