בעקבות פרשת הלוטבוקס (Loot Box) שהתפוצצה שנה שעברה, המפיצות מיקרוסופט, EA ויוביסופט מתכוונות בעתיד לחשוף בפומבי את סיכויי הזכייה בחפצים וירטואליים במשחקים שלהן.
חברות נוספות שמשתמשות במכניקה הזו, ביניהן בליזארד-אקטיוויז'ן, נאמקו, Take-Two, וורנר ברוס, נינטנדו, Bethesda ורבות נוספות אמורות גם הן להצטרף אל היוזמה המבורכת הזו ובכך ליצור סטנדרט חדש של שקיפות בתעשיית המשחקים.
"הגילוי הנאות הזה יהיה בתוקף לכל המשחקים החדשים ולכל המשחקים הקיימים שיעודכנו למודל של רכישות בתוך המשחק, והוא יוצג בצורה שתהיה מובנת ונגישה", נכתב בהצהרה של הארגון Entertainment Software Association.
פרשת הלוטבוקס החלה אשתקד בעקבות האשמות קשות לפיהן מכניקת הלוטבוקס במשחקים, כלומר רכישה של קופסה עם חפצים וירטואליים אקראיים תמורת כסף אמיתי, היא מכניקת הימורים ממכרת שמיועדת לקהל יעד צעיר. האשמות אלה גרמו למספר מדינות בודדות באירופה, כמו בלגיה והולנד, להחרים לחלוטין את מכניקה זו עד לתום הדיון בסוגייה.
על אף הניסיון של תעשיית הגיימינג להציע פיתרון על מנת להרגיע את הרוחות, יש לציין כי לא נקבע תאריך ספציפי או טווח זמן בו על החברות ליישם את המהלך במשחקיהן. ב-Entertainment Software Association מקווים שהמהלך יצא לפועל במלואו עד סוף שנת 2020, אך לא ברור האם לדדליין הזה יש שיניים או לא.