הגשים חלום: ישראלי על צעדיו הראשונים בתעשיית המשחקים הקוריאנית

אריאל וגנר מספר כיצד עשה את כל הדרך מישראל כדי להיות סטודנט בדרום קוריאה, ועל חוויותיו אחרי שהגשים את חלומו להשתלב בחברת פיתוח משחקים צעירה

אריאל וגנר

מאמר זה נכתב על ידי אריאל וגנר, ישראלי שחי כיום בדרום קוריאה ועובד בחברת פיתוח המשחקים MANTISCO.

את המסע שלי בקוריאה התחלתי בתור סטודנט מלגה מטעם ממשלת דרום קוריאה באוניברסיטת יונסיי. במשך השנה וחצי הראשונה שלי באוניברסיטה למדתי את השפה ואז המשכתי ללימודי תואר שני בלימודים קוריאנים עם התמקדות בכלכלה ופוליטיקה של קוריאה. כשסיימתי את הלימודים, רציתי להישאר בקוריאה ולעבוד בה ועלה לי הרעיון להיכנס לתעשיית המשחקים הקוריאנית.

בתור גיימר שבא מתרבות שונה, חשבתי שבטוח אוכל לעזור לתעשייה שרוצה לכבוש את העולם. אחד הקשיים העיקריים במימוש הרעיון היה מצב התעסוקה בקוריאה הלא מזהיר (יש הטוענים שכבר 20 שנה לא היה אחוז אבטלה כה גבוה במדינה). למרות זאת, כנראה שיש משהו בקלישאה שאומרת שצריך לעסוק במשהו שאוהבים וההימור השתלם! זומנתי לראיונות תוך פחות מחודש מרגע שהתחלתי לחפש ואף יכלתי לבסוף לבחור בין שתי חברות שקיבלו אותי.

לרוב, תרבות העבודה הקוראינית מעודדת צייתנות על פני חשיבה ביקורתית, שינון על פני יצירתיות ושתיקה על פני הבעת ביקורת. האם בתעשיית המשחקים הדברים האלה לא קיימים כלל? מובן שלא, הם קיימים במידה מסוימת (במיוחד בחברות הגדולות). יחד עם זאת, בתעשיית המשחקים הכול הרבה יותר מרוכך ופרו מערבי ואחד היתרונות בלעבוד בתעשייה הזו בקוריאה הוא שלרוב לא תתקלו בכל מיני דברים שמאפיינים את רוב מקומות העבודה בקוריאה, בין אם זה החובה לבוא בלבוש רשמי או החוק הלא רשמי שאומר שאסור ללכת הביתה לפני המנכ"ל.

החברה בה אני עובד, MANTISCO, נוסדה לפני שנתיים והמשחק הראשון שלה, Hunter's Arena, הולך לצאת השנה. המפתחים מכוונים גבוה ומדובר במשחק המשלב באטל רויאל ומשחק תפקידים שיצא לסטים ולאחר מכן לקונסולות.

האמת? למרות שאינני מעריץ של משחקי באטל רויאל, השילוב עם משחק תפקידים מאוד מעניין וישנן כמה דמויות שהעיצוב שלהן משך את עיניי (כמו הפנדה ודמויות נוספות שטרם נחשפו ונבצר ממני לדבר עליהן בשלב זה). אני לגמרי יכול להבין למה יש למשחק הזה כל כך הרבה משקיעים, שכן יש פה המון פוטנציאל!

החופש הכלכלי הזה איפשר לי לחוות המון בזמן הקצר שלי בחברה. את תערוכת PAX EAST אתם בוודאי מכירים. נשלחתי לתערוכה עם עוד שני עובדים להכיר את השטח, להתחבר לאנשים ולהציג את המשחק שלנו. פגשתי אנשים ממש נחמדים שעזרו לי ולימדו אותי הרבה על התערוכה. אפילו הצטרפתי להרצאה מעניינת על תעשיית המשחקים.

בתור אחד שהיה בתערוכה בפעם הראשונה, היה לי המון מזל כי בזמן שאני חקרתי את התערוכה לראשונה בחיי , עמיתי לעבודה קיימו פגישות עסקיות ואף נפגשו עם משפיענים בעצמם – מה שנתן לי את כל הזמן והחופש לחקור.

תפקידי באופן רשמי הינו ניהול קהילות (רשתיות חברתיות וכו'), אבל באופן בלתי רשמי אני עושה פרויקטים נוספים כדי לעזור לחברה בזירה הבינלאומית, מה שהופך את העבודה למעניינת אפילו יותר. להיות מוקף באנשים שהיו מעורבים ביצירת משחקים כמו Final Fantay, Blade & Soul וגם Marvel Vs. Capaom ולהגיד להם מה דעתי על הדמויות, להציע רעיונות ובכלל לצאת איתם לשתות בירה, מרגיש לי לפעמים כמו חלום מתוק שעוד שנייה אתעורר ממנו.

המסע שלי בתעשיית המשחקים רק מתחיל ולהיות מוקף בנבחרת כוכבים שחלקם היו מעורבים ביצירת המשחקים שגדלתי עליהם הינה עדיין חוויה מלחיצה אך מרגשת בו זמנית.

למי שרוצה להכיר יותר טוב את המשחק עליו אני עובד,יש לו כבר עמוד פייסבוק וטוויטר. אתם מוזמנים להיכנס לדפים כדי לצפות בטריילרים, לראות דברים מצחיקים ולהיות מעודכנים בכל הקשור ל-Hunter's Arena.

 

תגובות

In this article

נגישות