פוקימון גו ממשיך בהשקה, לאט אבל בטוח

אחרי תקלות רבות בשרתים ממשיך המשחק פוקימון גו בהשקתו ברחבי העולם, אך עדיין לא נפתרה השאלה הבוערת מתי יושק בישראל. וגם: איך בעלי עסקים ישתלבו בפוקימון גו

פוקימון גו, משחק המובייל הפופולרי להחריד שמוכיח עד כמה לאנושות יש יותר מדי זמן פנוי, ממשיך השבוע בתהליך ההשקה ההדרגתי שלו ברחבי העולם.

בתחילת השבוע הושק פוקימון גו באופן רשמי ל-26 מדינות באירופה. כצפוי, גם אז השרתים של המשחק קרסו לאור העומס עליהם, אך הפעם חלק מהקריסות נגמרו לא רק מעומס שנוצר על ידי המשתמשים אלא גם על ידי שתי קבוצות האקרים שטענו כי הפילו את השרתים באמצעות מתקפות DDOS (ראשי תיבות של Distributed Denial of Service).

מחר אמורה להמשיך ההשקה המדורגת, הפעם מכיוון מזרח – פוקימון גו יושק סוף-סוף ביפן, שבאופן אירוני מקבלת את המשחק בערך שבועיים אחרי ארצות הברית ואוסטרליה על אף שבמקור המותג בכלל שייך לנינטנדו היפנית.

נכון לכרגע עוד לא ידוע מתי פוקימון גו יושק רשמית גם אצלנו בארץ, אבל סביר להניח שאם לא יהיו עיכובים נוספים הוא יגיע גם לחנות הישראלית בשבועות הקרובים. לא שזה מפריע לשחקנים הישראליים, שמצאו כבר מזמן דרכים משלהם לעקוף את ההגבלות הגיאוגרפיות הללו.

כר פורה לפרסומות

באופן טבעי, לאור היקף המשתמשים העצום של פוקימון גו היה זה רק עניין של זמן עד שחברת הפיתוח Nitanic תנגיש את המשחק למפרסמים. הוכחה לכך מביא האתר Comicbook שדיווח לפני כמה ימים על מציאת תמונת הלוגו של מקדונלדס בתוך הקוד של המשחק. מתוך הנחה שהדיווח הזה נכון, סביר להניח שזו עבודת הכנה לקראת קמפיין פרסומי חדש של ענקית הג'אנק פוד העולמית שישתלב בפוקימון גו.

דיווחים אחרים מתארים מודל כלכלי לפיו בעלי עסקים מקומיים קטנים כמו בתי קפה יוכלו לשלם ל-Nitanic כדי שתמקם בעסק שלהם פוקימונים נדירים, בתקווה שהשחקנים שינהרו למקום כדי לתפוס אותם יעצרו לאחר מכן לרכוש משהו לשתות. בכל זאת, לתפוס פוקימונים זו ללא ספק מלאכה מעייפת ומצמיאה.

תגובות

במאמר זה

נגישות