בסרט ה-18 ביקום הקולנועי של מארוול, וחודשיים לפני שהאולפנים יחגגו עשור שלם של יצירה עם הנוקמים: מלחמת האינסוף, מארוול ודיסני מביאים לנו את הפנתר השחור, סרט גיבורי-העל הראשון שעוקב אחר דמות שחורה. לאחר שבמשך עשרות ארוכים הוליווד אמרה לנו שהיא לא מפיקה סרטים עם גיבורים שחורים כי הם לא רווחיים, הפנתר השחור הגיע והוכיח את מה שכולנו ידענו מזמן: הסרט הרעיד את הבוקס אופיס האמריקאיים בסופ״שׁ האחרון כפי שאך ורק ארבעה סרטים הצליחו להרעידם יותר לפניו, עם הכנסות של כ-201 מליון דולר.
הפנתר השחור, שמוערך בתקציב של 200 מליון דולר, התעלה על הציפיות מסופ״ש הפתיחה שלו, שגם כך היו גבוהות ביותר, ומיקם את עצמו חמישי בטבלת הסופ״שים הראשונים החזקים ביותר של כל הזמנים, לאחר הנוקמים הראשון (207 מליון), עולם היורה (208 מליון), אחרוני הג׳דיי (220 מליון) והכוח מתעורר (247 מליון – שיא היסטורי שלא סביר שיישבר בזמן הקרוב, וכן דיסני מככבים ברשימה הזו). זה אומר שהפנתר השחור עקף בסופ״ש הראשון שלו סרטים כמו הנוקמים: עידן אולטרון, קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים ועיבוד הלייב אקשן של היפה והחיה – שלושה סרטים שהכנסותיהם חצו את קו המליארד היוקרתי, כך שלסרטו של ט׳צ׳אלה ממתין עוד עתיד קופתי מזהיר. בנוסף, מובן גם שבמאי הקרוב הסרט יפנה את המקום המכובד בחמישייה הפותחת למלחמת האינסוף.
לצורך ההשוואה, בקיץ האחרון, וונדר וומן הכניסה 103 מליון דולר בסופ״ש הראשון שלה האקרנים, וזכתה לתשואות ומדליות אינטרנטיות על ההצלחה הקופתית הנפלאה – אך מארוול ודיסני מובילים את הפנתר השחור כמעט למאה מליון דולר מסחררים יותר. וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על ליגת הצדק, הסרט הראשון אי פעם שאיחד את גיבורי-העל האייקונים של דיסי על המסך הגדול, שהכניס בסופ״ש הפתיחה כ-110 מליון דולר מלאים פחות ממלך וואקאנדה לבדו.
מלבד הפנתר השחור עצמו, הסרט כאמור ברובו מציג קאסט שחור כחלק ממדינת וואקאנדה הבדיונית, עליה ט׳צ׳אלה מולך, ואת הבמאי השחור ראיין קוגלר, שגם כתב את הסרט יחד עם תסריטאי שחור נוסף, ג׳ו רוברט קול. זהו סרט שבכל מאודו חוגג את התרבות האפריקאית, ומציג אותה על סך כל מורכבויותיה במאות השנים האחרונות. ומעבר לשבירת הקופות, הפנתר השחור גם זכה לציון די נדיר של A+ מ-Cinemascore, שבודקים דעות קהל מיד עם יציאתם מאולמות הקולנוע.