5 היילייטים מפתיחת העונה השלישית של ריק ומורטי

יוצרי ריק ומורטי עשו לנו הפוך על הפוך באחד באפריל, בו באמת שודר פרק הבכורה של העונה החדשה. שני פרומקין עם חמשת הרגעים הגדולים ביותר ממנו

ריק ומורטי עונה 5

ג’סטין רוילנד ודן הרמון, צמד יוצרי ריק ומורטי בעלת בסיס המעריצים הנרחב, סחטו את המיץ האינטרגלקטי מכולנו כשהכריזו בשוגג שהעונה השלישית של הסדרה תתחיל עוד ב-2016, מה שכמובן מעולם לא קרה. הציפיה המשיכה והמשיכה עד שפרמיירת העונה שוחררה במפתיע ב-1 באפריל, למרבית בלבולו של הקהל (המכוון), שברובו הניח תחילה כי מדובר רק במתיחה עוקצנית, כיאה לתאריך. אך לשמחתנו המרובה (אך לא לשמחת מעריצי סמוראי ג׳ק, שהפרק הרביעי שלה נדחה בעבור המאורע), לא היתה זו מתיחה. הפרק אכן עלה לאוויר, וניתן להכריז כי ההמתנה הממושכת קיבלה הצדקה מוחלטת: פיתולי הפרק הפותח את העונה השלישית היו מוחצים באינטלגנטיות שלהם, בעוד רוילנד והרמון מאזנים בין הדיוק המורכב של העלילה המד״בית לנונסנס מוחלט שלא מפסיק להפתיע. אלו הם 5 ההיילייטים מהפרמיירה:

המשכיות מבריקה

את ריק ומורטי עזבנו בסיום העונה השניה כשריק הסגיר את עצמו לפדרציה הגלקטית, שבמקביל התיישבה בכדה״א (שני המקרים לשמחתו הבלעדית של ג׳רי). יכולנו לתהות למה למעשה ריק לא ברח עם בני משפחתו למימד מקביל נוסף, כפי שנעשה כידוע בגאוניות מורבידית עוד בעונתה הראשונה של הסדרה. אולי היה זה צעד מסובך מדי עבור ריק כשלא היה מדובר רק במורטי, אלא במשפחה כולה (כולל ג׳רי), אך התשובה החשובה יותר שהפרק הזה סיפק היא שלריק היתה תכנית ברורה להימלטות מהכלא והפלת הפדרציה. התכנית של ריק היתה שילוב מושלם של התכנון המאורגן שלו ויכולת קריאת המפה שלו כמה צעדים קדימה לפני כולם, לבין הספונטניות ויכולת פתירת הבעיות הצצות בכל רגע נתון – או כמו שסאמר אמרה “I’ll make it up as I go, that’s what grandpa does “. עבורנו, התכנית של ריק הובילה לחוויה על-חושית של 20 דקות של הפתעות נרטיביות, צחוק מתגלגל בלתי נשלט והרבה תהיות מדהימות של ״מה אנחנו רואים?!״. בנתיים נראה כי ריק ומורטי מצליחה לשמור על רמה אחידה של איכות הסדרה, בתקווה שהעונה אכן תמשיך בכיוון הזה.

סאמר לוקחת פיקוד

ריק ומורטי בנויה על כך שריק הוא הדמות הבלתי-נשכחת ויוצאת הדופן הבלעדית, בעוד בני משפחתו הם אנשי היום-יום הנורמטיביים, שחייהם הכי רחוקים שניתן מהמדע פורץ-הגבולות של סב המשפחה הפרוע. מורטי עצמו הוא אולי הבולט בחברי משפחת סמית׳ בכך שהוא אדם איטי יותר מהממוצע, ונמצא עוד יותר רחוק בקיצון השני לעומת ריק, וזו כנראה בדיוק הסיבה שריק בחר בו ללוות אותו במסעותיו. בגלל זה, היה זה מרענן במיוחד לראות את סאמר הטינאייג׳רית השטחית מחליטה לפעול באומץ ונחישות כדי לשנות את הדברים בכדה״א, ולנסות לסייע לסבה הכלוא. בסיום הפרק קיבלנו אישור לכך שבסאמר יש יותר ממה שנראה לעין, כשריק הפך את המוסך למעבדתו על-ידי הארגון מחדש של הזבובים, כפי שהיא הציעה.

יקום C-137 מקבל שאוטאאוט

כדי להבהיר לסאמר את הפרופורציות אדירות המימדים של הבלאגן שריק יוצר – מורטי לוקח את סאמר ליקום המקורי שלו ושל ריק. את יקום C-137 ריק ומורטי כאמור עזבו בעקבות השיקוי שריק המציא שיצא מכלל שליטה, אז אנשי העולם הפכו לקרוננברגים (מלשון דייוויד קרוננברג, במאי סרטי האימה המקורי) המפלצתיים שהתפשטו אל כל עבר. לחזור אל המשפחה המקורית שנשארה מאחור, כעת מעין משפחת אנשי מערות, היה רגע מרתק שמזכיר גם לנו הצופים, את המחיר הכבד שכולם משלמים על הרפתקאותיו המופלאות של ריק. זה מקנה לסדרה ערך לבבי גדול יותר, כשסאמר ושאר משפחתו של ריק (מלבד ג׳רי) ממשיכים לסלוח לו על הכל ולאהוב אותו ללא גבולות ותנאים, על אף שיודעים על הכאוס המולטיוורסי שהוא מייצר.

מורטי בחר להרוג את ריק

בשיא הפרק (או לפחות באחד מהם), מוחו של מורטי האומלל לא עמד עוד בתסבוכת הבלתי-אפשרית והמתסכלת שריק יצר, והוא פשוט כיוון את האקדח שסבו נתן לו ״לשימוש מאוחר יותר״ וירה בו כדי להרוג. מהר מאוד התגלה שכל זה היה חלק מההצגה המתוכננת של ריק, רק שנראה כי מורטי עצמו לא הבין זאת. אאוץ׳. 

הרפרנס המאש-אפי למולאן ומקדונלדס

מי היה מעלה על דעתו שקלאסיקת האנימציה של דיסני מ-1998 תמצא את עצמה מככבת בהקשר מקדונלדסי בפרק של ריק ומורטי? מצד שני, אנחנו אמורים כבר לדעת שבסדרה הזו הכל יכול לקרות. מאז שהפרק יצא לאוויר העולם, מקדונלדס כבר הוצפה בבקשות להשיב את הרוטב המולאני המדובר לאלתר. מקדונלדס בנתיים יצאה בתגובה עם הציוץ הגאוני:

לא נתפלא אם הרוטב ישוב לקראת עליית עיבוד הלייב-אקשן למולאן ב-2018. הפרסומת המקורית: (גונג!)

עד שהסדרה תחזור עם הפרק השני, ועכשיו ה-עוד-יותר-מצופה לעונה, נמשיך לצפות בפרק החדש בלופ, להבין אותו יותר לעומק, ולהנות מכל רגע.

תגובות

במאמר זה

נגישות