WWE 2K18 מבליט את היתרונות והחסרונות של הסדרה [ביקורת]

אם אתם אוהבים משחקי היאבקות אז WWE 2K18 הוא בדיוק בשבילכם, אבל המשחק עדיין סובל ממספר בעיות שפוקדות את הסדרה כולה ומעיבות על החוויה

המשחק השנתי של ה-WWE הוא מעט שונה בנוף של משחקי ספורט. בניגוד למשחקי הכדורגל (PES ו-FIFA) ומשחקי הכדורסל (NBA LIVE ו-NBA2K), שבהם משחקים בעיקר חובבי ספורט, המשחק של ה-WWE מושך אליו גם קהל אחר, כזה שלא בהכרח מכיר או רואה היאבקות. אולי זה בגלל שהוא יחסית נגיש, אולי כי מדובר בסוג של משחקי מכות ואולי כי זה פשוט נורא כיף לדפוק ליריבים כיסא בראש.

המותג של משחקי ה-WWE עבר שינויים גדולים עם השנים: ב-2013 הסדרה עברה לחברת 2KSPORTS שהציגה את המשחק הראשון והבלעדי שלה ב-2014, עם מנוע משחק חדש לגמרי. ב-2016 עבר המשחק שינוי גודל נוסף עם משחק שהציג המון שינויים – ביניהם מערכת רברסלים (התנגדויות) חדשה. אלא שהמשחק של שנה שעברה הרגיש ככזה שעמד מעט במקום, שלא נאמר הלך אחורה. שום שינוי בולט לא הורגש והרבה שחקנים דיווחו על חווית משחק פחות טובה מזו של 2016. את כל זה מגיע WWE 2K18 לשנות.

נתחיל מהחדשות הטובות: WWE 2K18 מציג שיפור נכיר מהמשחק הקודם בהמון פרמטרים. החדשות הפחות טובות הן שהוא עדיין רחוק מאוד מלהיות מושלם. השיפור המשמעותי ביותר הוא בגרפיקה של המשחק. המנוע הגרפי החדש של המשחק גורם לדברים להיראות יותר טוב – מהקהל, דרך המתאבקים שמגיעים כברירת מחדל במשחק ועד למתאבקים שאפשר להוריד כתוספת – הכל נראה טוב יותר, גורם למשחק להיראות ריאליסטי יותר ולקרבות להיראות כואבים ודרמטיים יותר.

בכל מה שקשור למשחקיות ישנם כמה שינויים מהותיים: הראשון הוא האפשרות לקיים קרבות עם 8 משתתפים (עד כה ההגבלה הייתה 6). מדובר בתוספת כיפית ונחוצה שמצליחה להעביר את הבלאגן והכאוס שמאפיינים זירת WWE, במיוחד בקרבות כמו הרויאל ראמבל, קרב שלעצמו שונה ושופר במשחק השנה.

גם בקרבות זוגות ישנו שינוי גדול בכל מה שקשור לביצוע של HOT TAG בקרבות זוגות. במקום סצנות סינמטיות מעצבנות שלא מאפשרות באמת להתנגד, המתאבק שנכנס לקרב מקבל בונוס במהירות ובכוח. זה נראה הרבה יותר טוב וזה הרבה פחות מעצבן. גם קרבות הבקסטייג’ עברו שינוי עם עוד איזורים חדשים להילחם בהם.

אך השינוי המרכזי בכל מה שקשור לקרבות עצמם הוא האפשרות להרים ו/או לסחוב את המתאבקים ב-4 פוזיציות שונות (המוכרות לכל חובב היאבקות) ואפשרות לזרוק אותם היכן שרוצים בזירה. זה מוסיף לא מעט אפשרויות לתרגילים מעניינים (והתנגדויות לא פחות מעניינות). תוספת מבורכת זו מוסיפה המון נפח לקרבות והופכת אותם להרבה יותר דינאמיים ומעניינים, עם אפשרות להמון תרגילים חדשים.

בכל מה שקשור לקרבות עצמם – אלה פחות או יותר רוב השינויים המרכזים – נכון, התרגילים נראים קצת יותר מציאותיים עכשיו ומערכת ההתנגדויות עברה ליטוש ומגיבה עכשיו טוב יותר אך ישנם עוד המון בעיות שעדיין לא טופלו – עדיין יש נפילות פריימים, הבאגים בקרבות מרובי משתתפים עדיין בלתי נסבלים וה-A.I של המחשב עדיין לא מספיק חכם. התחושה היא שלמרות שיש שיפור מהמשחק של שנה שעברה, מדובר בשינויים לא מספיק משמעותיים.

חוץ ממשחק רגיל WWE 2K18 מגיע עם שני מצבים משחקים מרכזיים נוספים – מצב ה-WWE Universe ו-MyCarrer.

מצב ה-WWE Universe מאפשר בעצם להשתלט על התוכניות של ה-WWE ולבחור אילו קרבות, יריבויות והתרחשויות יהיו בכל תכנית ותכנית. חוץ משינויים קלים בדרך שבה מתכננים יריבויות וכמה סצנות סינמטיות שנוספו, המצב לא מראה התקדמות. המצב הזה היה יכול להיות הרבה יותר מעניין אם הוא היה עשוי כמו מצב ה-GM של 2006, בו אתה מתחרה מול מנהל של תכנית אחרת ומקבל ציונים על הקרבות והאירועים שונים בתכנית, אלא שכאן אתה פשוט משחק את הקרבות ומעביר את אלה שלא בא לך עליהם, מה שיוצר חוויה די רפטטיבית ומשעממת.

ב-MyCarrer אתה יוצר מתאבק שמתחיל את דרכו במרכז האימונים, משם ממשיך להתאבק בארגון הפיתוח (NXT) ועולה לאט לאט בסולם עד לקרב מרכזי ברסלמניה, הסופרבול של ה-WWE. קודם כל מגיע ליוצרי המשחק שאפו גדול על כך שסוף סוף פיתחו מנוע מהיר לבניית מתאבקים למי שמעדיף את הדרך הקצרה. המנוע המורחב הוא עדיין המרשים ביותר שנראה במשחק ומאפשר ליצור דמויות בדיוק מדהים (את התוצאות אפשר לראות ולהוריד ב-Creation Center) אך הוא מתאים למי שיש לו זמן שכן לוקח המון זמן לסיים שם בניית מתאבק. המצב המהיר מאפשר לעשות את זה בצורה מספקת ובזמן קצר במיוחד.

אחרי שבניתם מתאבק, אתם מתחילים איתו קריירה עם אין ספור אפשרויות – בחירה של תגובות לכל מיני אירועים, יריבויות ושותפויות שונות ומענה לאתגרים שונים וכ’ו, הכל עוזר לעצב את הדמות שאתם רוצים לעצב למתאבק שלכם. גם בונוסים לקרבות מסוימים, תיבות שלל לתלבושות, תרגילים ותוספות נוספות יחד עם מצב אונליין חדש שמאפשר להילחם עם מתאבקים שאחרים יצרו ברחבי העולם עוזרים למצב להראות שיפור לעומת זה של שנה שעברה, אך הבעיה הייתה ונשארה זהה – רמת הכתיבה. רמת כתיבת הדיאלוגים והסיפורים השונים פשוט לא גבוהה מספיק. קווי העלילה השונים די משעממים וכך גם הדיאלוגים ואפשרויות הבחירה שלך כמתאבק. תוסיפו לזה את העובדה שכל הדיאלוגים הם בטקסט בלבד ואין הקלטות של מתאבקים וקיבלתם מצב משחק שנמאס די מהר.

בשורה התחתונה, WWE 2K18 הוא עדיין משחק מהנה למי שנהנה מהמשחקים הקודמים בסדרה, בעיקר בשל שיפורים במשחקיות והגרפיקה שיאפשרו לכם ולחבריכם לפרק אחד את השני בצורה הרבה יותר מספקת משנים קודמות. עם זאת, יש עדיין מה לשפר ברמת המשחקיות וגם מצבי המשחק שהם לא קרבות רנדומליים לא מספיק את הסחורה. יש כאן צעד קטן מאוד בכיוון הנכון, אך נדרשת עוד המון עבודה כדי שנקבל תוצר ברמה באמת גבוהה.

תגובות

במאמר זה

נגישות