The Technomancer – הרעיון טוב, הביצוע פחות [ביקורת]

גיא שושן ניסה את המשחק The Technomancer ומצא בו פוטנציאל רב, אך הוא מתפספס בגלל שלל בעיות בנרטיב, בעבודת הדיבוב ובמערכת הקרבות המתישה

Spiders, הסטודיו הצרפתי שמאחורי כותרים כמו Bound by Flame ו-Of Orcs and Men, חוזר עם משחק חדש ושאפתני – The Technomancer. לדברי האולפן, מדובר בפרויקט "הגדול והיקר ביותר" שהם אי פעם הפיקו, ומבחינת גודל וכמות בהחלט לא חסר. אך מבחינת איכות? ובכן, זה כבר נושא אחר.

ב-The Technomancer תכנסו לנעליו של זכריה מנסר, 200 שנה לאחר התיישבות בני האדם במאדים. הכוכב האדום אינו מקום ידידותי, וקרני השמש הקטלניות והמחסור החמור במים מובילים את האנושות לחיות מתחת לכיפות ענק. זכריה, אם כן, הוא אחד מהטכנומנסרים – לוחמי-על עם היכולת להשתמש באנרגיה חשמלית הרסנית. זכריה יוצא למשימת החניכה שלו, אחריה יהפוך לטכנומנסר אמיתי. אלא שלא הכל הולך כמתכונן, וכוחות חיצוניים עם אינטרסים פוליטיים שונים מופיעים. עולם המשחק מסקרן ביותר, וניכר כי הושקעה מחשבה רבה בסיפור הרקע – החל בתככים הפוליטיים, וכלה במצב האנושות (והכוכב בכלל) וביחסים שבין כל הקבוצות השונות. ההחלטות שתתבקשו לבצע ישפיעו על התפתחות האירועים, אך לא במידה שנראית משמעותית במיוחד.

הבעיה האמתית בגזרת הנרטיב היא הצורה בה העלילה מועברת. עם קפיצות עלילתיות, כשלים לוגיים וכתיבה לא רעה שנהרסת על ידי צוות דיבוב שלעתים קרובות מרגיש פשוט חובבני – מדובר בסיפור עם פוטנציאל גדול שנדרס על ידי ביצוע לוקה בחסר. סוף המשחק, אגב, הוא אנטי-קליימטי בצורה יוצאת דופן בעיניי הן מבחינה נרטיבית והן מבחינה משחקית.

למרות זאת, עולם המשחק, שבאזוריו השונים תוכלו לשוטט בחופשיות מנקודה מסוימת בסיפור, כן קם לחיים בגזרת הפרזנטציה. אמנם לא מדובר בפלא טכנולוגי והלסת שלכם כנראה לא תיפול אל הרצפה כתגובה לאיכות הגרפית, אך הבחירות האמנותיות מפצות על כך ומחמיאות מאוד לסיפור שהכותר מנסה להעביר. הנופים של מאדים מרהיבים ומלאי מסתורין, הארכיטקטורות בערים השונות מרגישות ייחודיות ואמינות וכמו כן גם סגנונות הלבוש והאבזור. ברמה הטכנית לא נתקלתי בשום באגים או גליטצ'ים, וקצב הפריימים לאורך המשחק, למעט נקודות מסוימות, היה אחיד.

מערכת הקרב כוללת שלושה מצבים בהם תוכלו לבחור בכל רגע נתון: התקפי, הגנתי או התגנבות, כאשר לכל אחד מהם מהלכים ונשקים שייחודיים לו. על אף שהגיוון מבורך, הרגשתי שמשום שלכל מצב קיים עץ יכולות נפרד שאינו חופף עם שאר המצבים, עדיף היה לי להתמקצע רק במצב אחד מבין השלושה במקום לגוון. הקרבות במשחק מתבצעים בזמן אמת, ונדמה כי Spiders, יוצרי המשחק, שואבים לא מעט השראה ממערכת הקרבות של Dark Souls. עליכם לתזמן את המתקפות כראוי, לדעת להתחמק בזמן ולעתים קרובות להתאזר בסבלנות ולחכות להזדמנות להכות. מעבר למצבים הנ"ל, תוכלו גם להשתמש בכוחות החשמליים של הטכנומנסרים בכל עת – זרם חשמלי, חיזוק נשקכם על ידי הולכת זרם בו ועוד. מדובר במערכת מהנה, אך המשימות השונות במשחק ידרשו מכם לעבור באותם אזורים הלוך ושוב ולהלחם באויבים עקשנים רבים בדרך בכל פעם עד שבשלב מסוים חילופי המהלומות ירגישו יותר כמו טרחה.

כאמור, The Technomancer כולל מערכת שדרוג יכולות קרביות, אך זהו רק חלק אחד ממערכת שדרוגים ענפה הכוללת גם שדרוג נתוני דמות (פתיחת מנעולים, כריזמה בדיאלוגים וכדומה), מערכת קראפטינג לשיפור ציוד ועוד. קצב ההתקדמות מבחינה זו הרגיש מצוין, ובמהלך כל המשחק לא תקפה אותי תחושה שאני דורך במקום. מעבר להתאמה האישית של זכריה ובדומה לחבריו לז'אנר, גם ב-Technomancer תוכלו לבחור אילו מבין חברי הצוות ילוו אתכם במשימותיכם. תועלתם של אלה מושפעת לא רק על ידי הציוד שבו תאבזרו אותם, אלא גם על ידי טיב היחסים שבינם לבין זכריה, כאשר יחסים טובים יותר יובילו לבונוסים משמעותיים יותר ואפילו ליחסים רומנטיים. על הדף זו מערכת שמתאימה במיוחד למשחק מסוג זה, אלא שמצאתי שחלק לא קטן מהדמויות המשניות שמלוות את השחקן מרגישות כמו קריקטורות מלאות בקלישאות. במשחק ששם דגש על החיבור בין השחקן לדמויות מדובר בחסרון חמור, שכן בשלב מסוים כל פעולה שביצעתי על מנת לעזור להן ולדאוג ליחסים הטובים בין זכריה לבינן נבע מהצורך המכני שבמשחק ולא בשל חיבור אמתי ביני לבין הדמויות.

בשורה התחתונה, The Technomancer מרגיש בעיקר מפוספס. תחושה זו מתחזקת כפליים משום שללא ספק ניכר כי Spiders ניסו ליצור משהו מיוחד, אך קשה לדבר על כל חלק ממנו ללא הסתייגות מסוימת. כמו כן, ההבטחות הנרטיביות מפתיחת המשחק, לפחות ברובן, לא באות לידי מימוש.

תגובות

במאמר זה

נגישות