הכירו את Workshop – פיצ’ר ליצירת מצבי משחק ב-Overwatch

הפיצ'ר החדש זמין לכרגע באופן ניסיוני ב-PTR בלבד, אבל השחקנים הספיקו כבר לייצר מגוון של מצבי משחק חדשים ומקוריים באמצעותו

במשך זמן רב עושה חברת בליזארד מאמצים כדי לגוון את חוויית המשחק ב-Overwatch, אבל עכשיו היא זורקת את הכדור למגרש של השחקנים עצמם עם הפיצ’ר Workshop, שיאפשר להם לייצר מצבי משחק משלהם.

החברה הודיעה שהמשחק יאמץ את המודל אשר מאפשר לשחקנים ומודרים לייצר מודים/מצבי משחק/מיני-משחקים בתוך המשחק הפופולארי בעזרת שינוי חוקים לפי שלושה מאפיינים. אירוע: “תעשה ככה אם שחקן מת, ככה אם שחקן הורג”. תנאי: “באם מתקיים” וכתיבת סקריפטים. הרעיון יתבסס על ההגדרות הקיימות של המשחק ובעצם שינוי אותן ההגדרות הוא שיביא ליצירת משחקונים חדשים.

המאפיינים העיקריים של ה-Workshop לפי הודעת בליזארד הם:

  • יכולת לייצר/לכתוב סקריפטים למשחקים “בהתאמה אישית” בתוך Overwatch.
  • יכולת לשתף את המשחקונים שיצרת בלי צורך לנווט בין תפריטים.
  • אפשרות לאבחן בעיות Debug במשחקונים בעזרת ה-Workshop Inspector.
  • הWorkshop, יהיה זמין על המחשב ועל הקונסולות.

נכון לעכשיו האופציה זמינה ב-PTR (ר”ת של Public Test Realm) במחשב. המפתחים של Overwatch פיתחו שני “משחקונים” לדוגמה בעזרת המכניקה החדשה, אך השחקנים עצמם הם אלו שימתחו את גבולות המשחק וכבר יש לא מעט דוגמאות. בין היצירות המשעשעות ניתן למצוא שינוי לפקודה Group Up, שגורם לשחקנים להידבק אחד לשני כאשר הם דוחפים את הPayload, פתרון להקנטות ה-Teabag כך ששחקן שעושה זאת יכול למות במקום ועוד.

מעבר לשעשוע, יש גם יצירות מעניינות ועמוקות יותר המשחזרות כל מיני משחקים/משחקונים קלאסיים. למשל מחבואים – יש מחפש אחד וכל השאר מתחבאים בכך שהם לא זזים. המחפש צריך למצוא ולהרוג את המתחבאים והם מצטרפים אליו או משחקון הזומבים הקלאסי מקונטר סטרייק – שחקן אחד הוא זומבי וכל השאר צריכים לברוח ממנו ולהרחיק אותו בעזרת יריות כאשר המפה הולכת ומתרחבת, כל שחקן שנהרג מצטרף לזומבים. בקיצור – ניתן לשער ש-Overwatch מצטרפת למשחקים שעשו מהלכים דומים והצליחו כמו מיינקראפט ופורטנייט.

משחק כדורעף שיצר משתמש בשם Mc Blake
תוצאת תמונה עבור ‪overwatch workshop SMASH BROS‬‏
משחק “סופר סמאש ברוס” הקלאסי של נינטנדו גרסת OW.

יש גם ביקורות על מצב ה-Workshop, שעדיין כאמור אינו זמין לציבור אלא לניסיון ב-PTR בלבד, משום שמעבר לתקלות בסקריפטים יש מדי פעם קריסות של המשחקים החדשים שיוצרים השחקנים. בנוסף, מה ששחקנים רבים רוצים לראות וכרגע לא קיים הוא אופציית PVE (שחקן נגד סביבה) ויכולת יצירת מפות. בכל אופן, נראה שיש עתיד מבטיח לרעיון הזה של בליזארד.

 

תגובות

במאמר זה

נגישות