משחקי הרשת הופכים יותר ויותר פופולריים עם השנים – מ-Counter Strike ו-Unreal Tournament לפני שנים ודרך Battlefield1 ו-Overwatch של היום – נדמה שמשחקי הרשת מצליחים למשוך אליהם עוד ועוד שחקנים שכבר לא מוצאים אתגר רב במשחקי סינגל פלייר. אלא שגם משחקי רשת סובלים מבעיות – העיקרית ביניהם היא גיוון. נדמה שחוץ ממשחקי ספורט סטייל פיפא ומשחקי יריות, אין ממש למשחקי הרשת מה לחדש. נכון, יש הברקות מרעננות כמו GTA Online או Overwatch, אבל בגדול מדובר כמעט תמיד בעוד מאותו הדבר. For Honor, משחק הטקטיקל-קומבט/האק אנד סלאש רב המשתתפים החדש והמסקרן של יוביסופט, בא לשנות את זה.
מבחינת עלילה, הבטא נפתחת עם וידאו נהדר שמסביר שמה שהוביל למלחמה היא רעידת אדמה עצומה שהרסה את הממלכות השונות וגרמה לכך שמשאבים בסיסיים כמו מים הפכו לקשים להשגה. הצבאות השונים החלו להלחם במטרה להשיג עליונות ולהשתלט על המשאבים הנותרים. ויקינגים, אבירים וסמוראים – אלה 3 הקבוצות אליהם אתה יכול להצטרף – לכל קבוצה יש את הלוחמים שלה במה שנראה רעיון מגניב למדי שבטח עוד ישתפר ויתפתח עם הזמן.
בבטא הסגורה אין גישה כלל לקמפיין לשחקן יחיד ואת המסע אתה מתחיל מטוטוריאל מהיר, בו אתה נאלץ להוכיח את יכולתך מול האינטילגנציה המלאכותית של המשחק. רק לאחר מכן נפתחת הגישה למשחק הרשת. ישנם שלושה מצבי משחק זמינים – הראשון הוא דו-קרב של אחד על אחד, השני הוא קרב בזוגות והשלישי הוא Domination קלאסי של ארבעה שחקנים בכל קבוצה. כל מצבי המשחק היו נחמדים אבל אני הכי נהניתי ממצב ה-Domination הנהדר, שמלבד יכולת אישית גבוהה דורש גם שיתוף פעולה משמעותי בין השחקנים.
מערכת הקרבות של המשחק פשוט מצוינת – הקומבינציות השונות באמת מצריכות כישורים ולא מתבססות רק על לחיצות ספאמיות על המקשים. יש כאן מערכת תגובות טובה מאוד והקרבות מרגישים אותנטיים וריאליסטים – דבר ממש לא פשוט לביצוע במשחק קרבות בזמן אמת. מערכת ההגנה במשחק לא פחות חשובה ממערכת ההתקפה ולמרות שהיא פשוטה יחסית, היא מאוד מוצלחת. מערכת ההגנה מבוססת על הזזת האנולוג לאחד משלושה כיוונים לפי מכת היריב – למעלה, לשמאל או לימין, פשוט יחסית אבל מאוד מאוד אפקטיבי ומוסיף מימד של עומק למשחקיות. נראה ששחקנים שרוצים להצליח במשחק יהיו חייבים השחקנים ללמוד לשלוט בה בשביל לנצח קרבות, דבר בהחלט מבורך.
לכל אחד מהגיבורים שאנחנו יכולים לבחור יש נשקים ומהלכים שונים דבר שעוזר מאוד לחזק את הוורסטיליות של המשחק, לי יצא לנסות 3 דמויות מתוך ה-9 שהיה אפשרי לשחק איתן בבטא ולא הרגשתי שהייתי קרוב למיצוי עם אף אחת מהן. לדוגמה, הדמות הויקינגית Oroshi מתאפיינת בזריזות בעוד ה-Berserker הסמוראית פוגעת ביריב בעוצמה שלא תרצו להרגיש אותה על בשרכם. כל דמות עם המאפיינים, היתרונות והחסרונות שלה בהתאם.
הגרפיקה השתפרה פלאים מהסרטונים והתמונות שנראו בגרסאות השונות אך עדיין נראה שיש לאן לשאוף והמשחק לא לגמרי מלוטש מהבחינה הזו. עם זאת, אי אפשר לשכוח שמדובר בגרסת בטא ויש סיכוי סביר שהתוצר הסופי יראה הרבה יותר טוב.
אך כמו בכל בטא, גם For Honor סבל מבעיות טכניות. לצערי, בחלק גדול מהמשחקים חוויתי איטיות, לאגים וניתוקים. מבדיקה מהירה גיליתי שזה לא רק אני – הסרברים של המשחק לא מספיק יציבים וניתוקים שמוציאים אותך לגמרי מהסרבר או איטיות כללית היו חלק מרוב המשחקים ששיחקתי, דבר שפוגע משמעותית בחוויית המשחק.
עוד נקודה מעצבנת שפגעה בחוויה של הבטא היא שיוביסופט בוחרת שלא להעניש שחקנים שמתנתקים באמצע מהמשחק. נכון, מדי פעם יש שחקן שהמשחק מתנתק לו בגלל אינטרנט חלש וכו', אך יש גם המון שחקנים שבוחרים להתנתק ברגע שהם עומדים להפסיד ו/או סתם טרולים שאוהבים להרוס. נראה שליוביסופט יש מה ללמוד מבליזארד, שעושה עבודה נהדרת בתחום הזה עם Overwatch, שם אנשים שמתנתקים באמצע מצב המשחק התחרותי נענשים בבאן והורדת נקודות מאסיבית. נקווה שיוביסופט תנהל מדיניות דומה כאשר המשחק יגיע אל החנויות ב-14 לחודש.
בסה"כ אחרי כמה שעות משחק אפשר לומר שיש פוטנציאל עצום ל-For Honor, פוטנציאל שבהחלט ממומש בכל מה שקשור למשחקיות אבל דורש שיפור דרסטי בגרפיקה ובעיקר בסרברים הדי מביכים בביצועיהם. במידה והדברים האלו ישתפרו עם יציאת המשחק, יוכל For Honor להיות משחק מהנה ומאתגר גם לגיימרים רציניים שמחפשים אתגר.