בתקופה בה אנשים מבטאים את עצמם ברשתות החברתיות בכמה שפחות מלים ולפעמים אפילו רק באמצעות אייקונים או תמונות Memes, עושה רושם שאנחנו עם הזמן יותר ויותר ממעטים לקרוא. גם פייסבוק, שאולי פיתחה איזשהם רגשות אשם בנושא, מודעת לכך וחשבה על דרך לעודד את משתמשי הרשת החברתית לקרוא יותר.
עד כה, אמנם אלגוריתם התוכן של פייסבוק ידע לסנן עבורכם איזה תוכן עשוי לעניין אתכם על פי נושא, אבל אחרי שלחצתם על הלינק שהוצג בפניכם ועברתם אל אתר היעד בו נמצא התוכן, הרשת החברתית לא ממש טרחה לבדוק מה עשיתם שם. שדרוג חדש של אלגוריתם התוכן של פייסבוק לא רק יבדוק האם לחצתם על הלינק או לא, אלא גם ימדוד כמה זמן שהיתם באתר ויסיק מהנתונים הללו האם ועד כמה אהבתם את התוכן אליו נחשפתם.
"למדנו שאורך הזמן שאנשים בוחרים להקדיש לקריאת תוכן", נכתב בבלוג הרשמי של פייסבוק על ידי מהנדסי התוכנה משה בלאנק וג'י סו (Jie Xu), "הוא סימן חשוב לכך שהסיפור עניין אותם. פעולות אחרות שאנשים עושים כמו ללחוץ על לינק, לעשות לייק, להגיב לפוסט או לעשות לו שייר אצלם ולמקומות אחרים אינן תמיד מעידות שהסיפור עצמו באמת מעניין". שני המהנדסים קוראים לפרוייקט שלהם Feed Quality Program, או "התכנית לאיכות הפיד" בתרגום חופשי.
סופן של מלכודות ה-Click Bait?
כתוצאה מכך, האלגוריתם של פייסבוק עתיד להציע לא רק תוכן לפי מספר האנשים שלחצו על הלינק, אלא גם לפי אורך הזמן שהגולשים הקדישו עבורו. הרעיון, בין היתר, נועד להילחם גם נגד מלכודות Click Bait למיניהן, כי באופן טבעי אנשים לא ישארו לאורך זמן באתר שמציע תוכן רדוד וחסר משמעות. כלומר, מעתה והלאה כותרות בומבסטיות שבמציאות אין מאחוריהן בסיס עתידות לקבל הרבה פחות חשיפה על פיד החדשות שלכם בפייסבוק. בנוסף, הפיד לא יציג לכם יותר מספר חדשות ברצף מאותו מקור מידע רק בגלל שאהבתם אותו, אלא הוא גם יסנן אילו תכנים מאותו מקור יהיו, לפחות לדעתו, שווים את זמנכם.