Before The Storm מסרב ללמוד מטעויות קודמיו

השגיאות של Life is Strange מתגלגלות בלי בושה אל Before The Storm, אך האם הן קוברות את המשחק או שאפשר להפנות אליהן את הלחי השניה ובכל זאת להנות?

"עקומת למידה היא עקומה המתארת את הקשר בין זמן הלמידה של מיומנות מסויימת להתקדמות של הלומד בביצוע המשימה הנלמדת" (מתוך ויקיפדיה). לפי איך שהפרק השני של Before The Storm מתנהל, עושה רושם שהמפתחים לא טרחו ללמוד את הלקחים מהטעויות של Life is Strange וחוזרים עליהן, מה שמכשיל אותם במשימה ליצור משחק טוב יותר מקודמו או לכל הפחות לתקן את הנקודות בהן כשל.

לפני שנמשיך עם הביקורת, חשוב לציין שבמהלכה יופיעו ספויילרים קלים. מי שקרא ביקורות קודמות שלי יודע שאני עושה מאמץ גדול כדי להימנע מספויילרים באופן מוחלט, אבל אני מרגיש כי הפעם הדבר הכרחי כדי להעביר מספר נקודות חשובות. אל תדאגו, את התפניות הרציניות יותר בעלילה אתן לכם לגלות בכוחות עצמכם.

רק נזכיר לטובת מי שאינו מכיר כי Before The Storm הוא משחק מקדים כרונולוגית לעלילת Life is Strange, מה שאומר שאתם יכולים לשכוח מאלמנט החזרה בזמן. הפעם השחקן נכנס לנעליה של קלואי, החברה הטובה ביותר של מקס שנתיים לפני שהאחרונה חוזרת אל ארקדיה ביי. העלילה מתמקדת ביחסים של קלואי עם משפחתה המצולקת וביחסיה הנרקמים עם רייצ'ל אמבר, חברה לספסל הלימודים שעקבותיה עתידים להיעלם בתחילת המשחק המקורי.

כאמור, הפרק השני של Before The Storm הוא המשך ישיר של הפרק הראשון, כאשר ההשלכות של מעשיכם בפרק הקודם אמורות לבוא לידי ביטוי בפרק הנוכחי. הבעיה, כפי שחששתי בביקורת של הפרק הראשון, היא שעושה רושם שהמעשים הקודמים שלכם אינם באמת משפיעים על המשך העלילה, או לפחות לא באופן משמעותי מספיק.

לדוגמה, המשחק מתחיל בסצינה בה קלואי ורייצ'ל נמצאות בחדר המנהל יחד עם הוריהן אחרי שהשתיים הבריזו מביה"ס יום לפני. גם אמא של קלואי נוכחת. ההתנהגות שלה באותה פגישה נקבעת לפי איך התייחסתם אליה בפרק הקודם – מגוננת על קלואי אם התנהגתם כלפיה בהבנה או תמיכה במנהל אם פתחתם עליה פה, צומת שסומנה במשחק כהחלטה חשובה עם השלכות. אבל בסופו של דבר לא משנה מה עשיתם, תוצאת הפגישה עבור קלואי תהיה גרועה.

הבעיה במערכת הבחירות וההשלכות של Life is Strange, שעיצבנה הרבה מאוד מעריצים לקראת סוף הסדרה, הייתה שלא משנה אילו בחירות עשינו, העלילה עדיין תוביל אתכם לאותם מקומות. ההבדל היחיד הוא שמטלות מסויימות בדרך לשם יהפכו לקלות או לקשות יותר, תלוי למי עזרתם או את מי דפקתם. כותבי המשחק כמו עצמו עיניים מול הפידבקים שקיבלו מהקהילה בזמנו וחזרו על הטעות האיומה הזו. היה טוב יותר אילו לפחות סצינה אחת הייתה נפתחת רק בתנאי שהשחקן עשה בחירות מסויימות, אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד כאשר כל הדרכים מובילות לרומא.

אבל זו איננה הטעות היחידה של Before The Storm. אחד הפאזלים היותר מעצבנים של Life is Strange היה מציאת הבקבוקים הריקים במגרש הגרוטאות. הפעם אנחנו מקבלים משימה דומה אחרי שקלואי מוצאת במגרש הגרוטאות את מה שעתיד להיות הטנדר שלה, אבל הפעם אין לנו אפילו מושג מה בדיוק לחפש כדי "לתקן" את הרכב מבחינה קוסמטית. לחלק מכם אולי יקרוץ לרוץ בכל מגרש הגרוטאות בחיפוש אחר חפצים שאפשר לשים על מושב הרכב הקרוע או על החור ברצפה, אך את הרוב זה כנראה יעצבן. לא לומדים מטעויות כבר אמרנו?

אבל לא הכל רע בפרק הזה. בביקורת הקודמת שלי העליתי ספק האם מערכת קרב העלבונות, או באנגלית Talkback, טובה מספיק כדי לסחוב עליה את המשחק. למרבה ההפתעה עושה רושם שהתשובה היא חיובית והמערכת הזו מצליחה להישאר מעניינת לאורך זמן רב יותר מששיערתי. כשאני חושב על זה, בדיעבד הסצינות הראשונות שחזרתי אליהן דרך מצב ה-Collector Mode היו אלה עם אופציות Talkback שדילגתי עליהן בזמן המשחק כדי לבחון גישות אלגנטיות יותר לפתירת סיטואציות.

בנוסף, הפרק השני של Before The Storm מרגיש ארוך יותר, לא בהכרח רק בגלל משימת החפצים הבלתי נגמרת במגרש הגרוטאות; ואינטנסיבי יותר מקודמו גם מבחינת התפתחות העלילה וגם מצד הדינמיקה והיחסים בין הדמויות השונות. יש בו את הרגעים המצחיקים, המפחידים והמרגשים שלו שמייחדים אותו ביחס לפרק הראשון.

לסיכום, עיקשות המפתחים לא להקשיב לפידבקים מהקהל הובילה לכך ש-Before The Storm סובל מאותן בעיות בדיוק שאפיינו את Life is Strange. אך מצד שני, אין זה אומר בהכרח שחוויית המשחק בשורה התחתונה אינה טובה. מי שקנה מראש את הסדרה כולה כנראה שלא יתאכזב, ומי שמתלבט האם לרכוש את הפרק השני יצטרך לעשות את חשבון הנפש שלו.

נכון לרגע כתיבת שורות אלה אמנם עוד אין תאריך רשמי, אך הפרק השלישי והמסכם של טרילוגיית Before The Storm צפוי להגיע לחנויות המשחקים הוירטואליות לקראת סוף שנת 2017.

תגובות

In this article

נגישות