הסיפור של סדרת משחקי Assassin's Creed די מוכר לכל מי שמכיר אפילו במעט את עולם הגיימינג. המשחק המקורי שהוציאה חברת Ubisoft בדיוק לפני עשור, ב-2007, היה הצלחה מסחררת וגם היה יחסית מקורי ומרענן, עם מכניקת משחק ששילבה באופן כמעט מושלם מערכת קרבות יחד עם מערכת התגנבות וגם מערכת של טיפוס ומעבר מכשולים שמאז לא מעט משחקים חיקו אותה או ממש גנבו אותה. החופש שהמשחק נתן לכם בתור דמות, לטפס על כל דבר וכל מבנה בקלות, להרוג אנשים בכמה וכמה דרכים שונות ולבצע משימות שונות, תוך כדי עלילה ששילבה את ימי הביניים ביחד עם סיפור מסגרת עתידני ומסתורי היה הצלחה מידית, וגם משחק ההמשך שיצא שנתיים אחר כך הצליח מאוד ולא המאיס את הנוסחה המוצלחת.
אבל מאז, החליטו בחברה להוציא עוד ועוד משחקים בסדרה, כאשר ההבדל היחיד כמעט ביניהם היה שינוי התקופה, בלי הרבה תוספות אחרות (למעט מערכת הקרבות הימית שנוספה במשחק הרביעי בסדרה, ונמצאת בה עד היום). ב-2012 הם החליטו להוציא ממש בכל שנה משחק נוסף בסדרה, כמו בסדרות של משחקי ספורט, אבל השיטה הזו פגעה באיכות המשחקים וגם במחירות, וב-2015, אחרי יציאת המשחק התשיעי(!) בסדרה הם החליטו לשנות אסטרטגיה, לקחת הפסקה ארוכה קצת יותר, ולהשקיע יותר במשחק הבא, לפני שיהרסו באופן סופי את הפרנצ'ייז שפעם היה מצליח והפך למאוס.
שנתיים אחרי, Assassin's Creed Origins הוא התוצאה של המהלך הזה, ולמרות שאולי במבט ראשון נראה שלא הרבה השתנה, די מהר מגלים שהוא תוספת כיפית ומרעננת במיוחד לסדרה, אולי אפילו הכיפית ביותר מאז Assassin's Creed 2.
Assassin's Creed Origins מתרחש במצריים העתיקה וסובב סביב באייק, לוחם מצרי בתקופה שבה הנסיכה קליאופטרה מנסה להפיל את שלטון פרעה, בזמן שגם הצבא הרומי מנסה לכבוש ולתקוף, והוא ואשתו איה הופכים בעצם למתנקשים הראשונים בהיסטוריה, ומפה בעצם מגיע השם, Origins. גם פה יש סיפור מסגרת שמתרחש בעתיד הקרוב בחברת אפסטרגו המסתורית, אבל הוא הרבה פחות חשוב ונוכח מאשר בעבר.
כבר מהרגעים הראשונים של המשחק, אפשר לחוש שהפעם החברה עשתה בו לא מעט שינויים. מערכת הקרבות שונה לגמרי, ובמקום להיות "לכודים" בקרב מול אויב אחד בכל פעם, הפעם אתם חופשיים יותר לפגוע בכמה אויבים בכל מכה, וגם לפגוע בחלקי גוף ספציפיים. אחרי ששמים לב למערכת הקרבות החופשית יותר, מגיעים גם אל מפת העולם, שהיא הפעם פתוחה ורחבה הרבה יותר, וכוללת המון נקודות עניין, ומזכירה מפה של משחקי תפקידים כמו למשל Witcher 3. אם במשחקים הקודמים המשימות הצדדיות היו מאותם 3-4 סוגי משימות קבועות ומשעממות, הפעם כמעט כולן מגיעות עם סיפור קצר מאחוריהן, שהופך אותו למעניינות הרבה יותר (שוב, ההשראה ממשחקים כמו The Witcher מורגשת פה היטב).
עוד מערכת ששונתה היא המערכת הקבועה בכל המשחקים שכללה טיפוס לנקודות הכי גבוהות במפה כדי לגלות חלקים ממנה. הפעם, לבאייק יש נשר בתור חיית מחמד, אותו אפשר לשלוח כדי לגלות את המפה במקומנו, ויש לו גם שימושים נוספים כמו סימון אויבים כשמנסים לחדור למתחם מסוים. מערכת הקרבות הימיים חוזרת גם פה, והיא כיפית כתמיד, אם כי מעט חוזרת על עצמה.
אם במשחקים הקודמים היה תמיד כיף להתחיל אבל די מהר המשחק היה הופך למאוד חזרתי ומונוטוני, Origins מצליח לשמור על עניין לכל אורך המשחק הלא קצר. מערכת הקרבות מתאימה את עצמה הרבה יותר לסגנון המשחק שאתם אוהבים, כולל נשקים שונים שמתנהגים שונה לגמרי, עם קצב ומהירות שונים. המשימות הצדדיות ממשיכות להיות מסקרנות ומעניינות, וכמובן שגם המשימות הראשיות, שמשלבות באופן מעולה בין סיפורים היסטוריים אמיתיים לבין סיפורים מומצאים ומוגזמים. המשחק כתוב היטב, הדמויות מרגישות אמיתיות ופשוט כיף להשאר בעולם הזה ולעשות עוד ועוד משימות.
כמו בכל משחק עולם פתוח, יש מעט באגים במשחק, ולפעמים דמויות אחרות (או הגמל עליו אתם רוכבים) יתקעו בלופ של אנימציה מוזרה, אבל לא מדובר בשום דבר שמתקרב לבאגים המחרידים שפקדו את הסדרה בשנים האחרונות.
אם גם אתם, כמוני, קצת התעייפתם מסדרת המשחקים הזו וגם ויתרתם לגמרי על האחרונים, תנו בכל זאת צ'אנס ל-Assassin's Creed Origins. הוא יזכיר לכם למה הסדרה הזו הפכה לכל כך פופולארית ולמה כל כך הרבה משחקים העתיקו ממנה פיצ'רים, אבל הוא בעיקר יהיה לכם כיף גדול.